!! انسان از مرگ تا برزخ !!

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟؟؟

!! انسان از مرگ تا برزخ !!

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟؟؟

مرگ و شکایتها و شنیدن نداها

 
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ
 

وقتى مجرم از دنیا برود و اعمال ناشایسته خود را ببیند قبل از آن که او را دفن

کنند از اعمال و کردار خود شکایت مى کند. اما متاءسفانه کسى شکایت او را

 نمى شنود! اگر هم بشنود عبرت نخواهد گرفت و به زودى فراموش خواهد کرد.


حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمود:

 وقتى یکى از شما از دنیا برود قیامت او برپا خواهد شد و تمام اعمال خود را از

نیک و بد خواهید دید.


زمانى که یکى از مجرمین از دنیا مى رود و او را به سوى قبرش حمل مى نمایند.

ندا مى کند: اى برادران و اى دوستان ! من به نزد شما از آن چیزى که برادر

بدبخت شما در آن واقع شد شکایت مى کنم ؛ زیرا دشمن خدا ((شیطان یا دنیا))

مرا وعده فریب داد و به آن عمل نکرد، برایم قسم خورد که من صالح ناصحى

هستم ولى به من خیانت نمود.


نزد شما شکایت مى کنم از دوستان بى وفایى که دنبال هوا و هوس ‍ مى رفتند

 و دائما دور مرا گرفته و به من تامین مى دادند و خود را حامى و طرفدار

من مى دانستند و مى گفتند: ما تا آخر با تو خواهیم بود ولى الان از من تبرى

 جسته تنهایم مى گذارند و مى روند.


شکایت مى کنم از اولادم که چقدر از آنان دفاع کردم ، به خاطر رفاه و راحتى آنها

خود را به رنج و زحمت انداختم ، تمام مالم را در اختیارشان گذاشتم .

آنها مالم را خوردند و مرا تسلیم خدا و ملائکه نکیر و منکر و قبر و برزخ مى کنند

 و بر مى گردند.


شکایت مى کنم از مالم که چگونه آن را ضایع نمودم ، حق خدا و مردم را ندادم

از هر راهى آن را جمع کردم ولى الان وزرو و بالم شده است جواب دادن

از آن با من و سود و منفعتش براى دیگران است .


شکایت مى کنم به سوى شما از طول اقامتم در قبر و دورى سفرم ، از تنهایى و

وحشت و ظلمت قبرم ، سئوال از بزرگ و کوچک اعمالم . پس ‍ حذر کنید از آن

چیزى که به من نازل شد، واى از بلاى طولانى و رنج و عذاب بزرگ ؛ زیرا نه

شفیعى براى من است و نه دوستى .


شکایت مى کنم از قبرم که دائما فریاد مى زند و مى گوید: منم خانه تنگ و تاریک

و پر وحشت . اى برادران و دوستان ! تا قدرت و توانایى دارید مرا نگه دارید

و نگذارید ببرند؛ زیرا به من وعده آتش و ذلت و خوارى و غضب جبار را داده

اند، ((و احسرتا)) بر من ! از این که به دستور خدا عمل نکردم و در گناه زیاده روى

نمودم و از خداى خود خجالت نکشیدم ؟ این فریاد و ناله ادامه دارد تا وقتى میت را

داخل قبر کنند.


مرگ و شنیدن نداها

 

وقتى روح از بدن انسان خارج شد، سه ندا از جانب آسمان مى شنود و آن نداها

چنین است .


اى پسر آدم ! آیا تو دنیا را ترک کردى یا دنیا ترا ترک نمود؟

 آیا تو دنیا را جمع کردى یا دنیا ترا جمع نمود؟

 آیا تو دنیا را کشتى یا دنیا ترا کشت و به قتل رسانید؟


زمانى که میت را به غسال خانه بردند، سه ندا مى شنود. گویند:

اى پسر آدم ! کجا شد آن بدن قوى تو، چرا ضعیف شده اى ؟

کجا رفت آن زبان فصیح و گویاى تو، چرا ساکت مانده اى ؟

کجایند دوستان و رفقاى تو، چرا وحشت کرده اى ؟


زمانى که میت را در کفن گذاشتند، سه فریاد مى شنود. به او گویند:

اى پسر آدم ! بدون زاد و توشه به سوى سفرى دور و طولانى مى روى 

 از منزل خود خارج مى شوى و دیگر به آن بر نمى گردى ، به سوى خانه هول

ناک و پرخطر مى روى که راه بازگشتى ندارى .


چون میت را به سوى قبرستان حمل کنند، سه ندا مى شنود که گویند:

 خوشا به حال تو اگر عملت نیک باشد، خوشا به حالت اگر همنشین تو رضوان خدا

 و رضایت او باشد، واى به حالت اگر همنشین تو سخط و غضب خداوند

جبار باشد.


وقتى میت را براى نماز بر زمین مى گذارند، سه فریاد مى شنود که گویند:

 اى پسر آدم ! هر عملى که تا حال انجام داده اى ، اگر آن نیک باشد نیک و اگر بد

باشد بد خواهى دید.


چون جنازه را کنار قبر گذاشتند، سه ندا از قبر مى شنود که گویند:

اى پسر آدم ! بر پشت من خندان بودى ولى در شکم من گریان خواهى شد

 بر پشت من فرحناک و خوشحال بودى در حالى که در شکم من محزون و غمگین

خواهى شد، بر پشت من گویا بودى اما در شکم من ساکت و خاموش خواهى بود.


زمانى که جنازه را در داخل قبر گذاشتند و آن را پوشانیدند و مردم به سوى خانه هاى خود حرکت نمودند. خداوند متعال به او خطاب مى کند و مى فرماید:

اى بنده من ! تنها و بى کس ماندى ، دوستان و رفقایت ترا در تاریکى قبر تنها

گذاشتند و رفتند! در حالى که تو مرا به خاطر آنان نافرمانى مى کردى و از من

اطاعت نمى نمودى . ولى امروز رحمت و کرامت من چنان شامل حال تو شود که

همه خلایق از آن تعجب کنند! من امروز از مادر نسبت به فرزندش به تو مهربان

تر هستم 

 


وقتى روح از بدن انسان خارج شد و او را غسل دادند و کفن نمودند

و به سوى قبرستان حرکت دادند. او از جلوى مردم و جنازه حرکت مى کند

 ارواح مسلمین و مؤ منین به استقبال او مى آیند و بر او سلام مى کنند

 او را به آنچه خداوند براى او آماده کرده است بشارت مى دهند.

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
طاها جمعه 18 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:39 ق.ظ http://www.2nel.sub.ir

سلام کارتون بسیار عالیست

خوشحال میشم به من سر بزنید

من منتظر میمانم

کاظم چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 ب.ظ

باتشکرازکاربسیارخوبتان اگرمنایع متون وبلاگ راهم بنویسید بسیارعالی خواهدبود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد